Onsdagen var fullsmockad

Istället för att skriva på min tenta, vilket jag verkligen borde göra, så tänkte jag uppdatera hur min vecka varit. Åtminstone onsdagen.


Jag gick upp tidigt, runt 7:45 tiden, för att hinna diska och äta frukost innan Veronica och lilla Sofie skulle ramla in. Klockan 10 var de här och stannade i drygt två timmar. Det var jättekul att träffas liter med "privat" än på bara kalas, hon är ju trotsallt Roberts storasyster. Vi satt och pratade om hus, renovering, familj och lite annat smått och gott. Riktigt trevligt. Undertiden låg Sofie på en filt på golvet och vände sig om och skrek/pratade om vart annat. Vad hon sa kan ingen förstå, men ena gången ville hon nog berätta att hon kräkts. Mina katter, Xenna och Lucifer, var verkligen nyfikna på vad det var som låg på golvet och åmade, så under dessa två timmar satt de och höll koll på henne hela tiden.

Vid 12-tiden åkte jag och Lina till skolan för handledning inför vårt projektarbete som vi skall starta i nästa vecka. Vi skall skriva om hur man bemöter ett barn med avvikande beetelse på en förskola. Skall bli riktigt intressant faktiskt, och vår handledare verkade väldigt intresserad också, så det kändes bra. Hon kom med många bra förslag kring hur vi skulle börja och vad vi skulle göra. klockan 14 rusade vi till bilen ihopp om att inte någon lapplisa varir där, och det var tur det. För biljetten hade gått ut 13:30.. tur för oss.

Väl hemma träffade jag Sandra och Leia. Leia skulle sova, så vi gick en bra sväng medan Leia sov i vagnen. Pratade och hade oss, som vanligt lika trevligt. De kom in till oss en stund och Leia möblerade om bland våra Beck-filmer. Sen kom Robert och Leia vart både rädd men samtidigt nyfiken på honom. Så hon höll i mina fingrar och stod upp och kollade på Robert men ändå välle hon inte det, så hon hukade sig för att gömma sig, men samtidigt ville hon kolla på honom. Tillslut gnydde hon och ville inte alls se på Robert utan upp i mamma Sandras famn. Haha :)

Vid 18-tiden drog jag och Anna och gymmade. Först crosstrainen i 20 min interval därefter armar och bröst övningar, lite mage också. Avslutningsvis; 10 min på bandet. Vi var där i 1timme och 20 minuter. Sen fick jag äran och köra den skruttiga opeln hem. Och herregud vad jobbigt det var att köra bil med utpumpade armar, och trög var bilen med. Ratten var seg och jag är inte alls van vid det nu när jag bara kört nyare bilar.. Så det var en omställning kan jag lova.

På kvällen blev det soppa, Idol och True Blood. Därefter sängen.

Förstår ni nu vad jag menar med fullsmockad dag?
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0