Pigg och munter?

Gomorron!

Ligger i sängen med den bärbara datorn. Kan inte somna om sen Robert åkte till jobbet. Och jag som är ledig.. men det är la lika bra att vakna upp tidigt när man har mycket att göra och tänka på, visst? Då får man mer gjort. Hur som helst så skall jag nog gå upp och ta på mig mina mjukisbyxor, som förövrigt annars är min pappas.. sen skall jag nog sätta på lite kaffe, det var länge sedan - men klarar min mage det tror ni? Det märks nog, är bara till att hälla ut om det känns för starkt och konstigt.

Idag skall jag städa, tvätta och plugga. Jag måste säga att jag inte lagt ner så mycket vikt på pluggandet i denna kurs - trots att jag BARA har tre böcker att plöja. Fruktansvärt dåligt gjort utav mig! Så det måste jag göra idag, i alla fall skum läsa två styckten idag, åtminstone börja.. Annars skall jag som sagt städa och tvätta också, för det ser verkligen fördjävligt ut här hemma - som ett bombnedslag. Åh, vad roligt! NEJ! Hatar att städa. Visst, det blir fint efteråt, men sen då? Allt kommer ju tillbaka, dammråttor och annan smuts. Kan det inte bara försvinna för alltid? Fast i och för sig, det försvinner ju för alltid, OM, man städar oftare än vad vi gör..

Nej, nu kurrar det i kistan, så jag får la ta mig i kragen och vandra upp ur sängen - lite nyponsoppa och blåbärsoppa, kyparna, tack! Eller så kanske jag skall hämta allt själv? Tänk om man hade en egen kypare/servitris - det hade varit något.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0