Städat skafferiet

Nu har jag bestämt vad vi skall ha till middag - pannkakor. Jag har gjort en dubbelsatts för Robert älskar pannkakor, och inte skall jag hindra honom att äta det. Dessutom skall han ha med sig till jobbet imorgon. Har gjort klart smeten nu i alla fall, den står i kylen och väntar tills tiden är inne - sylt och grädde är inhandlat också, så det skall nog bli lyckat. Ärligt talat har jag nog inte gjort pannkakor sen vi flyttade hit, och det är ja, 9 månader sedan. Jag är inte så förtjust i pannkakor, kan äta 2 - 3 stycken och sedan vill jag inte ha mer. Därför valde jag att göra det idag, för att jag inte skall kunna äta förmycket utav det när jag knappt tuggat på annat än tuggummi sen i söndags. Vill inte utmana ödet just nu.

Annars har jag städat skafferiet, och det må jag säga. FY FAN! Jag tänker inte ens säga vad jag hittade där inne, för det är så äckligt.. men hade "Rent hus" varit här så hade de inte varit nöjda med mitt och Roberts skafferi, så mycket kan jag säga. Tur att det är ur torkat nu, och massa gamla ingredienser är slängda nu. så nu ekar det istället. Men pasta, det har vi gott om i alla fall - så kriser det, hör av dig till oss! :)

Härmed, lovar jag, Carin Persson, att städa skafferiet en gång i månaden, MINST!
/ C





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0