Väntar på mina csn-pengar!

Så fort jag har fått dem, skall jag föra över 3000:- till Roberts konto, som vi skall spara inför husköpet. 3000:- i månaden. Hade jag vetat det innan så hade jag försökt spara ännu mer, och då kanske vi hade haft några tusen på kontot. Men nu händer ju allt ändå ganska hastigt och lustigt. Hur som helst måste vi spara 3000:- i månaden för att banken skall kunna se att vi faktiskt kan spara och ändå leva. Det skall nog gå bra, synd bara då julen snart är här. Blir ytterligare en jul med mindre klirr i julkontot. Men men, så är det.

Däremot har jag faktiskt lovat mig själv att jag åtminstone skall få köpa de där bootsen som jag visade för några inlägg. Kommer ni ihåg? De må vara dyra, men fruktansvärt fina! Har även sagt till Robert att vi nog kan köpa ett Guitar Hero-spel åt honom, eller ett par hörlurar till mobilen - han får välja. Sen så kommer ju faktiskt csn-pengarna den 25 september igen, och jag bör inte hinna med att spendera så mycket pengar tills det. Så de pengar som blir över skall sparas.

Mycket är det nu, mycket. Och en bil vill jag köpa med, men vi får la se när det händer.

Robert hade sin första körlektion idag och det verkar som om det hade gått väldigt bra. Jätteskönt! Dock var han inte lika duktig teoretiskt som praktiskt i körningen, så det måste han jobba på. Tur att jag finns och nyss gjort provet :) Jag åkte till Lerum och hämtade honom också, så får jag köra lite. Älskar att köra bil, det är så skönt!

Nej, nu hoppas vi på lite klirr i kassan imorgon, för jag vill shoppa lite på lördag!
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0